29 okt. 2008

now ne go to j-koping

Gick en runda innan mamma kom hem, när hon kom hem så frågade jag om hon kunde köra mej till värnamo. Men hon beslutade sig att hänga med ända till jönköping faktist hahahaa.. Så vi käkade lite, sen fixade vi till oss, och drog till jennie och jocke i nöbbled haha.

När vi kom dit, hade dom haft besök, dom hade försökt att bli "av" med henne i två timmar, coh tillslut åkte hon, dom hade tänkt att dom skulle ha ätit och vara klara när vi kom, Men dom slängde i sig lite mat, och sen åkte jocke till jobbet, emil gick till morfar. Jag, Mamma, Jennie och Isac åkte till jönköping.

På vägen dit så va isa JÄTTE JOBBIG!! han satt och tjurade hahaha.. men lite rolig va han också! :D

När vi kom fram till zoo affären i jönköping, gick vi in, Jag gick runt och tittade på alla fina och fullla fiskar. långa, korta, smalla, tjocka, haha. det finns ju allt.. sen bestämde jag mig det blev

-Sten till bottnen på akvariet (fyllde på/)
-En silverhaj.
-fem stycken zebra stimm fiskar.
-Mat (+en annan slags mat)
- Baksida till akvariet
-5 växter

Vi orkade inte åka någon annanstans, så vi drog hem till jennie och co. fikade med goda kakor. sen åkte jag och mamma, till Bossse (min morbror) för att hämta Emelie, hon och två kompisar hade jpobbat med sitt (företag) dom gör ju armband, jag tror att dom ska ladda upp bilder på deras blogg http://Threee.webblogg.se gå in där, nu kan ni skicka en kommentar om ni vill köpa eller om ni bara tycker att dom är sååå fina :D sen åkte vi hem.

Jag rengjorde stenen! klippte till baksidan, hämtade stora stenar ute, coh regjorde dom, tog upp fiskarna la i stenen, placerade ut de rengjorda fiskarna, satte växterna på plats. och sen la jag i fiskarna och alla medel som skulle i haha.. :D

/TobiasPetersson

Inga kommentarer: